Úvodní stránka » Aktuality ICM Jindřichův Hradec » Moderní technologie proměňují přípravu budoucích učitelů

Mezi kompetence pedagoga patří kritické myšlení, komunikační schopnosti i informační gramotnost. Učení je celoživotní proces a tablet není hračka, nýbrž učební pomůcka. Nejen o tom se hovořilo na konferenci Jsme připraveni?, kterou v listopadu pořádala vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB) ve spolupráci se společností Samsung Electronics Czech and Slovak a Pedagogickou fakultou Univerzity Karlovy (PedF UK) v Praze.

Náměstek ministra školství Jaroslav Fidrmuc seznámil účastníky konference, kterých se v aule PedF UK sešlo na 130 z celé republiky, s plněním opatření projektu Strategie digitálního vzdělávání.

„Pokud chceme, aby se proměnilo vzdělávání, školy musejí mít potřebné vybavení, aby učitelé i žáci mohli pracovat s digitálními technologiemi – a to aktivně. Nikoli jen pasivně sledovat někoho, kdo s nimi pracuje,“ upozornil.

Technologie v přírodovědném vzdělávání

Martin Bílek z PedF UK představil, jakou roli mohou hrát technologie v přírodovědném vzdělávání. Prezentoval možnosti internetu a technologií při sběru a zpracování dat, simulacích pokusů či modelování.

Pohled na význam proměny vzdělávání ze strany soukromého sektoru zprostředkoval generální ředitel vzdělávací skupiny Edua Group David Vrba. Po ukončení studia na vysoké škole vzdělávání člověka podle něj rozhodně nekončí.

„Učení je práce, je to součást pracovní doby. Pokud bych měl odpovědět na otázku, zda jsme připraveni na moderní technologie a umíme je využívat, řeknu, že jsme schopni se na ně připravit, ale nejsme schopni predikovat, co se stane za 10 let,“ prohlásil.

ČTĚTE VÍCE

Vložila: MB